Bestyrelsen
Formand
Aase Olsen
28 30 79 20
Næstformand
Jytte Rasmussen
30 95 96 17
Kasserer
Gurli Langholm
23 29 00 60
Bestyrelsesmedlem
Lis Kruse
21 65 06 18
Bestyrelsesmedlem
Marianne Skaaning
23 82 62 26
Suppleant
Finn Andersen 28 57 29 75
VEDTÆGTER FOR
Bjæverskov i bevægelse
Navn og hjemsted
§ 1
Navn: Bjæverskov i bevægelse
Hjemsted: Bjæverskov under Køge Kommune
Formål
§ 2
Foreningens formål: Motion og social samvær
Medlemmer
§ 3
Alle der har interesse og er selvhjulpne kan blive medlem af foreningen
Medlemmers kontingent og rettigheder
§ 4
Det enkelte medlem er pligtig til at betale det kontingent, som fastsættes hvert andet år.
Hvis et medlem ikke betaler kontingent, ophører medlemsskabet.
Bestyrelse, ledelse.
§ 5
Ledelsen består af 5 bestyrelsesmedlemmer – 1 formand, 1 næstformand ,1 kasserer, 2 bestyrelses-medlemmer, samt 1 suppleant – der vælges af generalforsamlingen.
Formand, næstformand, kasserer, 2 bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad gangen, suppleanten vælges for 1 år ad gangen – således at der på lige årstal vælges formand og 1 bestyrelsesmedlem – og på ulige årstal vælges kasserer, næstformand og 1 bestyrelsesmedlem – genvalg kan finde sted.
Beslutninger vedr. Bjæverskov i bevægelse træffes af ledelsen ved simpel flertal.
Generalforsamling
§ 6
Generalforsamlingen er Bjæverskov i bevægelse’s højeste myndighed.
Generalforsamlingen afholdes hvert år i tidsrummet 15.februar – 30. marts.
Indkaldelse til generalforsamling skal ske med mindst 14 dages varsel – ved skriftlig meddelelse til hvert enkelt medlem eller opgivne e-mailadresse – hvortil også øvrige meddelelser kan gives.
Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling kan ske, hvis mere end halvdelen af bestyrelsen ønsker dette, eller hvis mindst halvdelen af medlemmerne ønsker dette.
Forslag der af medlemmerne ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være bestyrelsen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen.
På hver ordinær generalforsamling skal følgende punkter behandles:
1. valg af dirigent og referent
2. formandens beretning for det forgangne år
3. Forelæggelse af sidste års regnskab 1.01. – 31.12. vedr. Bjæverskov i bevægelse til godkendelse
3.a fastsættelse af kontingent (kun i ulige årstal)
3.b behandling af indkomne forslag
4. valg af formand (lige årstal)
5. valg af næstformand (ulige årstal)
6. valg af kasserer (ulige årstal)
7. valg af 1 bestyrelsesmedlem (lige årstal) og valg af 1 bestyrelsesmedlem (ulige årstal)
8. valg af suppleant (hvert år)
9. Eventuelt
Over det på generalforsamlingen passerede føres en protokol, der underskrives af dirigenten (et referat)
Tegningsret
§ 7
Medlemmernes kontingenter og andre indbetalinger foretages til Bjæverskov i bevægelse’s bankkonto - som fremgår af den udsendte opkrævning.
Bjæverskov i bevægelse tegnes overfor tredjemand af enten formand eller kasserer.
Kun formand eller kasserer har adgang til at hæve beløb på bankkontoen.
Ejerforholdet på Bjæverskov i bevægelse’s bankkonto er altid formand og kasserer, som er valgt ved den sidste generalforsamling.
Opløsning
§ 8
Bjæverskov i bevægelse’s opløsning kan kun finde sted efter forslag fra bestyrelsen, eller hvis mindst halvdelen af medlemmerne har stillet forslag herom.
Den opløsende generalforsamling træffer afgørelse om eventuelle aktivers anvendelse ved simpel flertal.
Ikrafttræden
§ 9
Foreningens vedtægter er vedtaget på den stiftende generalforsamling den 12.11.2019 og sidst ændret og vedtaget på den ekstraordinære generalforsamling 29.03.2022.
Nærværende vedtægter træder i kraft fra 29.03.2022 og underskrives herved af den valgte bestyrelse således:
se
Referat af Gå i Gang Bjæverskov afdelings generalforsamling tirsdag den 22. juni 2021 afholdt i Bjæverskov Forsamlingshus.
Der deltog 58 medlemmer til generalforsamlingen.
- Valg af dirigent: Ole Christensen valgt med akklamation.
1.A Valg af referent: Sonja Vangkilde.
Valg af 2 stemmetællere: Kirsten Persson og Per Seitzberg.
- Formanden beretning. Aase Olsen meddelte, at der i året 2020 har været en del aflysninger på grund af Coronaen. Stoleholdet var hårdest ramt med nedlukning i 8 måneder. Gå holdet har næsten været i gang hele tiden, i perioder med opdeling i grupper af 10.
Gå i Gang har 84 medlemmer. 77 medlemmer og 7 instruktører. 6 nye medlemmer og 4 udmeldte.
Afholdte arrangementer: Tur til Køge Miniby. Tur til Orø. Løvfaldstur. Juleturen til Gyrstinge Skovkro måtte aflyses.
Kommentarer til formandens beretning. Ros. Godt gået. Alle godkendte beretningen ved håndsoprækning.
- Forelæggelse af regnskab til godkendelse. Overskud i 2020 på kr. 12.875,97. Regnskabet enstemmigt godkendt.
Dirigent foreslog at tage punkt 3.B før punkt 3A.
3.B Indkomne forslag: Gå i Gang-Bjæverskov afdeling foreslår, at vi fremover kører selvstændigt, det vil sige uden medlemskab af styregruppen (hvor alle afdelinger som Borup, Ejby og Ølby indgår).
Det vil betyde, at vi kun er Bjæverskov afdeling og alt kører selvstændigt: det gør, at vi nu er en forening.
Formanden redegjorde for forslaget. Det er 14 år siden styregruppen blev nedsat. Bjæverskov Gå i Gang har kun 1 stemme i styregruppen, og der holdes få erfaringsmøder i styregruppen.
Fordele ved at være selvstændig er selvbestemmelse samt besparelse af kontingent til styregruppen på kr. 4000 årligt.
Ulemper; vi skal selv søge Køge Kommune § 18 samt selv sørge for gule veste.
Styregruppen betaler for Gå i Gangs webside, Per Seitzberg meddeler, at det koster ca. 500 kr. for egen ny hjemmeside. Beholder navnet: Gå I Gang Bjæverskov afd.. Bruno Beblein spurgte om tilskud fra kommunen bliver mindre, når vi bliver selvstændig? Der blev svaret at kommunen hvert år fastsætter et beløb, så det ved vi ikke. IngeLise Bolund oplyste, at der kan søges tilskud fra fonde, som selvstændig gruppe.
Forslaget blev enstemmigt vedtaget ved håndsoprækning. Der var ingen imod, og ingen hverken for eller imod. Beslutninger vil være glædende fra 1 juli 2021.
3.A Fastsættelse af kontingent: Siden 2007 har kontingentet været 225 kr. for gå holdet og 250 kr. for cykelholdet halvårligt.
1 hold koster 225 kr. 2 hold 315 kr. og 3 hold 405 kr. gældende fra 1. august 2021. Udgifterne fordeles således: Udflugter og administration 135 kr. Forplejning kr. 90. Bestyrelsesmøder betales under administrationsbudgettet.
Valg til bestyrelse.
- Aase Olsen fortsætter om formand. (vælges i lige årstal).
- Jytte Rasmussen fortsætter som næstformand (ulige årstal)
- Gurli Langholm fortsætter som kasserer (ulige årstal).
- Lis Kruse blev valgt som bestyrelsesmedlem (ulige årstal) Vibeke Thomsen ønskedes ikke genvalg. 8. Valg af suppleant: Finn Andersen.
- Eventuelt. Årets sommerudflugt den 10. august 2021 går til Samsø.
Søren Langholm havde et spørgsmål ang. kontingentbetaling. Alle instruktører har gratis kontingent, men betaler for arrangementer.
Vibeke Thomsen fik overrakt en buket med tak for indsatsen i 14 år.
Ole Christensen takkede for nogenlunde god ro og orden.
september 2020.
Referat af Gå i Gang –Bjæverskov afd’s ordinær generalforsamling tirsdag den 8. september 2020 kl. 11.30
Udendørs ved Spejderhytten
Der deltog 39 medlemmer til generalforsamlingen.
1. Valg af dirigent. Ole Christensen valgt med akklamation.
1B. Valg af referent og stemmetællere: Sonja Vangkilde valgt som referent. Stemmetællere: Per Seitzberg og Lasse Buus.
2. Formandens beretning. Jytte Rasmussen meddelte, at det har været et meget aktivt år i 2019.
Nytårstaffel, hjertestarterkursus, tur på bronzestien, tur til Omø, fødselsdagsfest, løvfaldstur i Lellingeskoven, stiffentende generalforsamling, juleafslutninger. Udflugter til Bro Mølle Kro og Mullerup Kro.
Ingen kommentarer til formandens beretning, Ros: Godt gået!
3. Fremlæggelse af regnskab: 1. januar 2020 var beholdningen Kr. 5.983,00.
Antal medlemmer: Gå holdet: 60+5, stoleholdet 10+2 og cykelholdet 30+1.
Regnskabet godkendt.
3A. Kontingent: ingen ændringer. (fastsættes i ulige år).
3B Ingen indkomne forslag.
4. Jytte Rasmussen trækker sig formand. Tak til Jytte med blomster. Aase Olsen ny formand. Jytte Rasmussen ny næstformand.
5. Valg af bestyrelsesmedlem: Karin Bach trækker sig. Marianne Skaaning valgt som bestyrelsesmedlem.
Valg af suppleant: Hans Kruse valgt igen.
6. Tak til alle for godt fremmøde og tak for hjælpen.
Bruno Beblein takkede fra alle for det store arbejde bestyrelsen gør for, at vi alle får nogle gode oplevelser.
Aase gav en orientering omkring Corona, nu, hvor vi skal til at være indendørs i Sognehuset.
Ole Chistensen takkede for god ro og orden.
Formand Aase Olsen